Geoblog.pl    masar    Podróże    Nepal 2013    Na szczycie Gokyo Ri

Na szczycie Gokyo Ri

Nepal
Nepal, Gokyo

Plan na dziś to wyjście na Gokyo Ri 5360m. Góra ostro zawalona śniegiem. Jeżeli jednak inni wchodzą to znaczy że się da. Znowu ruszam trochę później, a to ze względu na słoneczko, które właśnie po południu będzie oświetlać m.in. Everest i Cho Oyu. Górę tym razem biorę sobie na spokojnie, bez pośpiechu. Nie bez znaczenia jest fakt iż wcześniej byłem na Kalla Pathar, bo na szczyt docieram w miarę spokojnie bez nieludzkich męczarni. Zejście to istna komedia. Jak już wspomniałem góra zawalona jest warstwą około 60cm śniegu a do tego dochodzi dość ostre nachylenie. Nie ma mowy by schodzić w moich adidasach wyślizganą ścieżką więc walę w puch, który jest dość dobrze zmrożony. Już wcześniej podejrzałem innych jak im wychodzi zejście a czasami to wręcz zjazd z tej góry na dupie więc teorie miałem opanowaną. Co innego praktyka i trzeba przyznać że czasem waliłem przez śnieg jak spuszczony z góry worek kartofli. Zabawa, zabawą ale do końca śmiesznie nie było bo pod śniegiem nieraz było wyczuć większe kamienie i głazy na których przy odrobinie pecha można się było nieźle urządzić. Szczęśliwie jednak z paroma yntkami jakoś schodzę na dół.

Niestety zbyt wiele osób spotkałem dziś, które potwierdziły mi iż dotarcie do „piątego jeziora” jest niemożliwe. Z trzygodzinnej drogi można przejść co najwyżej godzinę i to ostro przebierając w śniegu. Początkowo kusiło mnie trochę powalczyć, ale po dzisiejszym dniu daje o sobie dodatkowo znać kolano, więc decyzja zapadła. Z jednej strony szkoda z drugiej to i tak sporo udało się wyrwać, bo po opadach śniegu myślałem że będzie kompletna klapa. Trochę pokory się przyda a i z pewnością na długo zapamiętam iż w górach mało co można zaplanować. Od jutra odwrót. Dość tego marznięcia.